Tematyka na maj:
1. 5.05-9.05.25- Majowe święta.
2. 12.05-16.05.25 – W świecie książek.
3. 19.05-23.05.25- Od pomysłu aż po dach- planujemy i budujemy.
4. 26.05-30.05.25 – Święto rodziny.
CELE OGÓLNE :
· Pobudzanie i stymulowanie zmysłów podczas zabaw sensorycznych
· rozwijanie koordynacji ruchowo- wzrokowo- słuchowej
· rozwijanie myślenia matematycznego- orientacja w schemacie ciała i w przestrzeni
· poznanie wybranych miast – w tym stolicy Polski
· Poznawanie tradycji związanych z obchodzeniem świąt państwowych
· rozpoznawanie i podawanie nazw symboli narodowych, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
· kształtowanie poczucia przynależności do narodu, rozbudzanie postawy patriotycznej
· poznanie sposobu dbania o książki, kształtowanie nawyku czytania książek i odkładania ich na półkę,
· uświadamianie wartości lektury w życiu człowieka, wdrażanie do poczucia odpowiedzialności za wspólne mienie
· poznanie procesu tworzenia książki i zawodów związanych z tym procesem
· poznanie różnych typów budynków, kształtowanie umiejętności klasyfikowania domów ze względu na pełnioną funkcję
· poznanie rodzajów domów i zawodów osób zajmujących się budowaniem, ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich,
· poznanie nazw domów budowanych przez zwierzęta,
· doskonalenie umiejętności matematycznych: klasyfikowania, przeliczania, rozróżniania figur geometrycznych,
· kształtowanie poczucia pulsu w muzyce, rozwijanie wrażliwości muzycznej
· doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych, rozwijanie kreatywności
· kształtowanie u dzieci świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych jej członków i związanych z tym obowiązków
· kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat
· zapoznanie z nową piosenką o tematyce rodzinnej, budzenie wrażliwości muzycznej,
· utrwalanie znajomości nazw emocji, rozwijanie świadomości, że emocje są nieodłącznym elementem życia
· rozwijanie ciekawości poznawczej i kreatywności poprzez eksperymentowanie
· doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej
Najnowsze komentarze