Witamy w naszym przedszkolu!

Nauczyciele- wychowawca grupy II:

Urszula Grechowicz

Bożena Podyma

Konsultacje indywidualne z nauczycielami- wychowawcami

Urszula Grechowicz: Poniedziałek: 10.30-11.00, Wtorek: 10.30-11.00

Bożena Podyma-wtorek: 11.30-12.00

Aktualności:
Zapraszamy wszystkich rodziców do odwiedzenia i zaobserwowania naszego nowego profilu na Facebooku. Będziemy tam dzielić się z Państwem ciekawostkami z życia Przedszkola i naszych Przedszkolaków.
Link do profilu:
02.04.2025 (środa) Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W przedszkolu odbędą się Niebieskie Igrzyska. Wszystkie dzieci w tym dniu przychodzą ubrane na niebiesko. 
4.04  i 25.04 W świecie Perkusji
16 kwiecień 2025- wycieczka do Biblioteki Mijeskiej przy ul. Głogowskie

Tematyka na kwiecień:

1. 31.03-4.04.25- Na wiosennej łące.
2. 7.04-11.04.25 – W wiosennym ogrodzie.
3. 14.04-18.04.25- Od kurnika do świątecznego koszyka.
4. 21.04-25.04.25 – Dbamy o naszą planetę.
5. 28.04-30.04.25- Kto nam pomoże?
CELE OGÓLNE :
– poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów, poszerzenie wiedzy na
temat pomagania owadom
– zapoznanie z wyglądem i nazwami mieszkańców łąki,
– uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody, rozbudzanie wyobraźni
– poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie, poznanie nazw i
zastosowania sprzętów ogrodniczych
– poznanie nazw wiosennych kwiatów, utrwalanie wiedzy dotyczącej wzrostu
roślin (z nasion lub cebulek)
– utrwalenie wiadomości o warunkach niezbędnych do życia i wzrostu roślin
– rozwijanie postawy odpowiedzialności za hodowaną roślinę
– doskonalenie umiejętności przeliczania
– Pobudzanie i stymulowanie zmysłów podczas zabaw sensorycznych
– rozwijanie koordynacji ruchowo- wzrokowo- słuchowej
– kształtowanie postawy proekologicznej
– rozwijanie myślenia matematycznego- orientacja w schemacie ciała i w
przestrzeni
– kształtowanie właściwych zachowań ekologicznych
– poznanie pojęć ekolog, ekologia, wdrażanie do dbania o najbliższe
otoczenie, ekologiczną postawę na co dzień
– wprowadzenie pojęć: sortowanie śmieci, wysypisko, śmieciarka, poznanie
zasad dotyczących segregacji śmieci: kolorów śmietników i surowców, które
do nich należy wrzucać, kształtowanie praktycznej umiejętności
segregowania śmieci
– nabycie wiedzy o odnawialnych źródłach energii
– rozwijanie myślenia komputacyjnego podczas zabaw z kodowaniem
– doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej
– poznawanie zadań służb ratunkowych, kształtowanie umiejętności
odpowiadania na pytania
– poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą
– rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy
gospodarza / rolnika, utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i
budynków będących częścią gospodarstwa
– poszerzenie i utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka, policjanta i
ratownika medycznego

 

 

 

 

 

 

Czym jest kodowanie?

Kodowanie dla dzieci to sposób nauki programowania, który łączy zabawę z nauką,
rozwijając umiejętności logicznego myślenia, rozwiązywania problemów i
zrozumienia podstawowych koncepcji informatycznych.

Celem zabaw z kodowaniem jest rozwijanie umiejętności takich jak logiczne
myślenie, analityczne myślenie, kreatywność i rozwiązywanie problemów.

Zachęcam do zapoznania się z artykułem na temat kodowania:

Kodowanie dla dzieci – dlaczego to dobry pomysł?

Zachęcam również do zapoznania się z aplikacją do kodowania dla dzieci: Bee-Bot

 

Źródło: www.warsztatzmocjami.pl

Przedszkole nr 99
ul. Inowrocławska9
tel: 71/798-68-27
tel. wew. dyrektor: 100
tel. wew. wicedyrektor: 101
tel. wew. intendent: 110
tel. wew. grupa II: 202
oddział grupy II czynny: 7.00-16.30