Witamy w naszym przedszkolu:

Nauczyciel- wychowawca grupy III:

Agata Daniuk

Aktualności :

WAŻNE DNI:

12.04 (piątek) – “Niebieskie Igrzyska” Światowy Dzień Świadomości Autyzmu 

18.04 (czwartek) – Koncert Narodowego Forum Muzyki 

19.04 (piątek) – Warsztaty “W krainie perkusji” 

26.04 (piątek) “EkoStyl – Fashion day 2024” 

 

 Kochane dzieci, drodzy rodzice

         🔊 Wydarzenie modowe🔊🌱

W dniu 22.04.2022 obchodzimy światowy Dzień Ziemi🌱🌳Z tej okazji dzieci dowiedzą się wielu ciekawych informacji o naszej planecie, a także jak dbać o przyrodę i środowisko.🍀

  🔊Natomiast🔊 !26.04!🔊w naszym ogrodzie przedszkolnym odbędzie się pokaz mody „EkoStyl-Fasion Week 2024”.🔊🌱

Zachęcamy rodziców wraz z dziećmi do stworzenia stroju z surowców wtórnych i nieużytków (np: gazety, butelki plastikowe, worki i inne według pomysłu).

Jeżeli aura za oknem nie będzie sprzyjała pokaz mody odbędzie w przedszkolu.

          Liczymy na waszą

       pomysłowość i kreatywność💫🌱

 

 

 

 

 

 

HALO WIOSNA 🍀🌷🔊
                   IDZIE RADOSNA🌷🌞
        JUZ W TEN CZWARTEK-21.03
BĘDZIEMY OBCHODZIĆ W NASZYM PRZEDSZKOLU  PIERWSZY DZIEŃ  WIOSNY. 🌳🌱🌹🌞🌞
PROSIMY ABY TEGO DNIA DZIECI PRZYSZŁY UBRANE NA KOLOROWO, BĄDŹ Z ELEMENTAMI WIOSENNYMI (MOTYLKI,KWIATUSZKI,OWADY🌷🐝🦋.🌞🌷🦋
W ZALEŻNOŚCI OD POGODY W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM(BĄDŹ W PRZEDSZKOLU) BĘDZIEMY CELEBROWAĆ NADEJŚCIE TEJ RADOSNEJ PORY ROKU POPRZEZ ZABAWY RUCHOWE,PLASTYCZNE I MUZYCZNE.🌞🌷🦋

 

Drodzy rodzice!!!

Zapraszamy na Wielkanocne warsztaty z rodzicami w dniu 27.03 (środa) o godzinie 15:00

Obecność obowiązkowa:)

 

16.11 – Koncert Narodowego Forum Muzyki 

W dniu 21.11 (wtorek) będziemy w naszym przedszkolu obchodzić Dzień Życzliwości. Prosimy w tym dniu dzieci ubrać w kolorze żółtym.

Czym jest życzliwość?

Życzliwość kojarzy się najczęściej z byciem miłym. To drobne gesty, uprzejmość, serdeczność – okazywane spontanicznie i dobrowolnie.

 

Często jednak życzliwość to coś więcej niż bycie miłym. To wewnętrzna postawa, filozofia życia. Cechuje ludzi, którym zależy na dobrostanie innych. Wyróżniają się oni dobrą wolą i gotowością niesienia pomocy. Z radością dbają o potrzeby innych ludzi. To dla nich zupełnie naturalna postawa, odczuwana na kilku płaszczyznach:

– mentalnej,

– werbalnej i niewerbalnej,

– aktywnościowej.

 

Ta ostatnia jest chyba najłatwiejsza do rozpoznania, uwidacznia się w czynach podejmowanych dla kogoś, także dla własnych dzieci: w podaniu upuszczonej zabawki, powrocie do kina w poszukiwaniu zgubionej przytulanki, przygotowaniu na śniadanie ulubionych naleśników.

 

Również w sferze werbalnej i niewerbalnej mamy mnóstwo okazji, by wyrazić naszą życzliwość lub jej brak. Decyduje o tym nasz ton głosu, dobór słów i gestów. Nie bez znaczenia jest sposób, w jaki mówimy o innych ludziach podczas ich nieobecności, także przy dzieciach.

 

To, co myślimy o innych, o świecie, o sobie samym, o życiu jest odzwierciedlane przez nasz język, nasz sposób bycia. Życzliwe nastawienie wpływa na to, czy widzimy w drugim wroga czy przyjaciela. Czy jesteśmy przekonani, że zrobił coś nam na przekór, na złość czy przez przypadek, bez złej intencji? A może wierzymy, że lepiej zawsze liczyć na siebie samego niż polegać na drugim? Życzliwość pomaga także otwierać nasze serca.

 

 

 

 

Drodzy Rodzice!!!

Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców dzieci z Grupy III na warsztaty „Rozbudź Zmysły” – Sensoplastyka w ogrodzie przedszkolnym. Warsztaty odbędą się dnia 3.10 (wtorek) o godzinie 15:00.

Obecność obowiązkowa.:)

Proszę mieć ze sobą rzeczy na zmianę dla dziecka oraz dla siebie 🙂

W razie niepogody warsztaty zostaną przełożone.

Sensoplastyka to:

• wspieranie rozwoju zmysłów,

• wspomaganie budowania świadomości ciała i przestrzeni,

• dbanie o usprawnienie ruchowe

• wpływanie na rozwój mowy (ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę są usytuowane blisko ośrodków odpowiadających za małą motorykę),

• wspólne działania pogłębiające nasz kontakt emocjonalny z dziećmi – budujemy w ten sposób ich poczucie bezpieczeństwa,

• wspieranie rozwoju poznawczego– opisujemy elementy świata, pokazujemy proces przemian substancji oraz związki przyczynowo – skutkowe.

 

Dzień Kropki!
Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki
W piątek (15.09) odbędzie się Dzień Kropki. Teoretycznie niepozorne święto, jednak bardzo ważne, ponieważ w tym, dniu skupiamy się na tym jak wiele umiemy, budujemy poczucie pewności siebie, bazujemy na naszych zasobach i talentach. O ile to możliwe, prosimy o to, aby dzieci miały ubiór z motywem kropki.Tego dnia w naszym przedszkolu odbędzie się spotkanie przedszkolnej rodzinki, podczas którego zostaną zorganizowane zabawy w przedszkolnym ogrodzie, czytanie bajki „Kropka”, zabawy i ćwiczenia relaksacyjne. Zwieńczeniem święta będzie stworzenie „Galerii Wyjątkowych Artystów”.Bo każdy z nas jest zdolny i kropka 😉

 

TYDZIEŃ SZCZĘŚCIA 18-22.09.2023
Drodzy Rodzice,
dnia 19.09 ( wtorek) odbędzie się „FESTIWAL KOLORÓW”
w tyn dniu prosimy ubrać dzieci na niebiesko!!

Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć

o tym, jak żyć, co robić i jak postępować,

nauczyłem się w przedszkolu…

Robert Fulghum

 

Drodzy Rodzice!

To kolejny rok Waszych dzieci w przedszkolu, są już starsze, wiedzą i potrafią więcej. Pragniemy je w tym mądrze wspierać, wykorzystując naturalną ciekawość świata i różnorodne zdolności. Chcemy je uczyć tego, co najważniejsze, chcemy, by posiadły niezbędne umiejętności do radzenia sobie na co dzień, by przygotowały się do roli ucznia, by rozwijały swoją niepowtarzalną osobowość, swoje uzdolnienia, by stawiały czoło życiu.

Dzieci w tym wieku przede wszystkim się bawią, ale zabawy, zarówno te dydaktyczne, jak i ruchowe, i różnorodne gry są dla nich jednocześnie procesem intensywnego uczenia się. Podczas zabaw dzieci wykazują niezwykłą aktywność, zbierając w ten sposób doświadczenia sensoryczno-motoryczne, poznawcze i emocjonalno-społeczne, które stają się bazą dla ich rozwoju. Wspólnie możemy pomóc im nazbierać tych dobrych doświadczeń więcej!

Wprowadzamy w świat wartości: szacunek, przyjaźń, odwaga, zgodność, odpowiedzialność.

Uczymy tego, co najważniejsze

  • Doświadczenia emocjonalno-społeczne:
  • oswajanie emocji związanych z nowym otoczeniem, pokonywanie nieśmiałości i poczucia niepewności;
  • budowanie poczucia bezpieczeństwa w nowym środowisku i utożsamiania się z grupą przedszkolną;
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania dobrych relacji, w tym umiejętności krótkiego zaprezentowania się w grupie, zgodnej wspólnej zabawy oraz pracy w grupach, a przede wszystkim czerpania radości z bycia z innymi;
  • wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania podczas zabaw, posiłków, czynności higienicznych…;
  • rozwijanie empatii, by lepiej rozumieć innych i tworzyć dobre relacje m.in. poprzez uświadamianie konsekwencji różnych zachowań podczas wspólnych zabaw
  • doświadczenia sensoryczno-motoryczne i poznawcze:
  • rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i słuchowo-ruchowej;
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i organizowanie pola spostrzeżeniowego, koordynacji oko–ręka;
  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, pamięci słuchowej i wzrokowej oraz analizy i syntezy słuchowej;
  • wdrażanie do uważnego słuchania, tak by zrozumieć to, co się słyszy, i reagować adekwatnie do sytuacji;
  • wzbogacanie słownictwa m.in. poprzez poznawanie nazw pomieszczeń przedszkolnych, interpretowanie powiedzenia: Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe;
  • rozwijanie myślenia logicznego i myślenia przyczynowo-skutkowego; rozpoznawanie i nazywanie podstawowych kształtów figur geometrycznych; rozwijanie orientacji przestrzennej w układzie pomieszczeń w przedszkolu.

Jak wspierać dziecko?

Trzeba wierzyć w to, że dzieci poradzą sobie w przedszkolu! Dzieciom łatwo udzielają się emocje dorosłych, także te niewypowiedziane. Nie należy „zarażać” ich strachem o nie, obawami o to, jak sobie poradzą. Są „zaprogramowane” tak, by sobie radzić! Trzeba je tylko w tym mądrze wspierać.

Nie warto wyręczać dzieci w czynnościach, które mogą i potrafią same wykonać (czasem przy niewielkiej pomocy dorosłych). W przedszkolu potrafią wykazać się już znaczną samodzielnością. Warto ją wzmacniać, nawet za cenę poświęcenia na jakąś czynność większej ilości czasu, np. na nakrywanie do stołu i sprzątanie. Wyręczanie łatwo może doprowadzić do wyuczonej bezradności!

Porozmawiać o… przedszkolu!

Warto zachęcać (nie zmuszać) dzieci, by opowiadały w domu o wydarzeniach w przedszkolu. Zadawać pytania i odpowiadać na pytania zadawane przez dzieci (nawet te męczące).

Wspólne czytanie książek, które przybliżą dzieciom świat przedszkolny i życie w grupie, rozmowy o bohaterach i ich przeżyciach, pomogą dzieciom wejść w życie przedszkolne i oswoić emocje z tym związane.

                                                                 

Życzymy Państwu wspaniałego kolejnego przedszkolnego roku 😊

 

 

Tematyka na kwiecień:

1.04-5.04 „ Wiosna na wsi”

8.04-12.04 „ Teatr”

15.04-19.04 „ Kampania tygodniowa „ Eksperymenty”

22.04-26.04 „ Dbamy o planetę”

29.04-3.05 „ Polska”

Cele szczegółowe:

– poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi (dorosłych i młodych).

– Uprawa roślin i hodowla zwierząt

– rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych

– porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa, nazywanie zwierząt.

– rozwijanie możliwości językowych dzieci,

– rozwijanie słuchu muzycznego,

– rozwijanie wiedzy dotyczącej zwierząt wiejskich.

– zapoznaje się z teatrem jako miejscem kultury i rozwoju sztuki, – poznaje najpopularniejsze bajkowe postacie, – rozwija zdolności muzykalne i manualne, – wie, jak zachowywać się w teatrze, – aktywnie uczestniczy w zajęciach i wspólnej zabawie,

– Rozbudzanie ciekawości poznawczej, zaaktywizowanie dziecka – Stwarzanie sytuacji umożliwiających prowadzenie obserwacji oraz wyciąganie z nich wniosków – Zapoznanie z zasadami obowiązującymi w czasie zabaw badawczych- doświadczeń. – Poszerzanie wiedzy dzieci

– dziecko uczy się jak dbać o nasza planetę

– odkodowuje hasło

– jest przyjacielem przyrody

– świętuje Dzień Ziemi, biorąc udział w różnych aktywnościach

– poznaje znaczenie słowa „ojczyzna”, – przybliża sobie to co bliskie, nasze, polskie, – poznaje legendę mapy Polski, określa kolory na mapie, zapełnia kontury mapy przy pomocy plasteliny, – doskonali słuch fonematyczny.

 

WAŻNE DNI:

12.04 (piątek) – “Niebieskie Igrzyska” Światowy Dzień Świadomości Autyzmu 

18.04 (czwartek) – Koncert Narodowego Forum Muzyki 

19.04 (piątek) – Warsztaty “W krainie perkusji” 

26.04 (piątek) “EkoStyl – Fashion day 2024” 

 

🚴🛼🛴Już po raz czwarty nasze przedszkole dołącza się do ogólnopolskiej akcji „Rowerowy Maj”. Głównym jej założeniem jest dojeżdżanie do przedszkola za pomocą rowerów, hulajnóg, deskorolek, rolek / wrotek. Codziennie koordynatorki akcji w naszym przedszkolu będą odwiedzać grupy i sprawdzać, ile osób w aktywny sposób dotarło do przedszkola. Akcja ma wymiar współzawodnictwa, ponieważ inne placówki z naszego miasta również uczestniczą w Rowerowym Maju i wraz z nimi będziemy starali się pobić rekord w aktywnym przyjeżdżaniu do przedszkola. Przytoczona akcja cieszy się bardzo dużą popularnością wśród naszych podopiecznych, a korzyści płynących z udziału w niej jest bardzo wiele: od zwyczajnego, ale i cennego aktywnego spędzenia czasu, radości z wykonywania aktywności fizycznej, po rozwijanie umiejętności prospołecznych.
Aby dołączyć do akcji należy do 24.04.24 u nauczycieli grupy wpisać swoją pociechę na listę, nic więcej 😉
Trzymajcie za nas kciuki i pamiętajcie o zasadach bezpiecznego poruszania się na drodze.🚴🛼🛴

 

 

 

 

 

 

Przedszkole nr 99

ul. Inowrocławska9

tel: 71/798-68-27

tel. wew. dyrektor: 100

tel. wew. wicedyrektor: 101

tel. wew. intendent: 110

tel. wew. grupa III: 203

oddział grupy III czynny: 6.30-16.30