Witamy w naszym przedszkolu!

Nauczyciele- wychowawca grupy II:

Beata Łozińska

Barbara G.- Graczyk

Aktualności:

 

WAŻNE DNI:

8.04 Wyjście do zakładu pracy mamy Michaliny, godz.10.00 ( bardzo proszę o podpisywanie zgody na wyjście u nauczycielek z grupy)

12.04 (piątek) – “Niebieskie Igrzyska” Światowy Dzień Świadomości Autyzmu 

19.04 (piątek) – Warsztaty “W krainie perkusji” 

26.04 (piątek) “EkoStyl – Fashion day 2024” 

 

 Kochane dzieci, drodzy rodzice

         🔊 Wydarzenie modowe🔊🌱

W dniu 22.04.2022 obchodzimy światowy Dzień Ziemi🌱🌳Z tej okazji dzieci dowiedzą się wielu ciekawych informacji o naszej planecie, a także jak dbać o przyrodę i środowisko.🍀

  🔊Natomiast🔊 !26.04!🔊w naszym ogrodzie przedszkolnym odbędzie się pokaz mody „EkoStyl-Fasion Week 2024”.🔊🌱

Zachęcamy rodziców wraz z dziećmi do stworzenia stroju z surowców wtórnych i nieużytków (np: gazety, butelki plastikowe, worki i inne według pomysłu).

Jeżeli aura za oknem nie będzie sprzyjała pokaz mody odbędzie w przedszkolu.

          Liczymy na waszą

       pomysłowość i kreatywność💫🌱

 

 

 

HALO WIOSNA 🍀🌷🔊
                   IDZIE RADOSNA🌷🌞
        JUZ W TEN CZWARTEK-21.03
BĘDZIEMY OBCHODZIĆ W NASZYM PRZEDSZKOLU  PIERWSZY DZIEŃ  WIOSNY. 🌳🌱🌹🌞🌞
PROSIMY ABY TEGO DNIA DZIECI PRZYSZŁY UBRANE NA KOLOROWO, BĄDŹ Z ELEMENTAMI WIOSENNYMI (MOTYLKI,KWIATUSZKI,OWADY🌷🐝🦋.🌞🌷🦋

W ZALEŻNOŚCI OD POGODY W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM(BĄDŹ W PRZEDSZKOLU) BĘDZIEMY CELEBROWAĆ NADEJŚCIE TEJ RADOSNEJ PORY ROKU POPRZEZ ZABAWY RUCHOWE,PLASTYCZNE I MUZYCZNE.🌞🌷🦋

 

 

Drodzy rodzice!!

W marcu zapraszamy chętnych rodziców do czytania bajek, książeczek, opowiadań w grupie 2.

 

Czytanie bajek przez rodziców w grupie 2

Systematyczny kontakt dziecka z książką aktywizuje jego rozwój intelektualny i emocjonalny, budzi wrażliwość estetyczną, sprzyja rozwijaniu postaw twórczych oraz wyzwala ekspresję dziecięcą.
W bieżącym roku rozpoczęliśmy w naszym przedszkolu akcję czytania książek przez rodziców, która ma na celu kształcenie nawyków czytelniczych wśród przedszkolaków, przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych oraz budowanie więzi między rodzicem i dzieckiem.
Rodzice mogą przeczytać dzieciom książeczki przyniesione z domu..
Zdaniem psychologów czytanie dziecku dla przyjemności 20 minut  codziennie , jest mądrym sposobem spędzania czasu z dzieckiem i najlepszą inwestycją w jego przyszłość. Częste czytanie książek wpływa znacząco na rozwój wyobraźni i aktywności intelektualnej dzieci, wzbogaca ich wiedzę o świecie jednocześnie kształtując wrażliwość moralną.
Czekamy z niecierpliwością na ochotników – a dzieciom już gratulujemy wspaniałych Rodziców. Każdy kto chciałby poczytać przedszkolakom jest mile widziany.

Prosimy o zgłaszanie się u nauczycielek grupy.

 

5.02- Warsztaty na Dzień Babci i Dziadka godz.15.00

23.02- W świecie Perkusji”

 

Ważne daty:

10.11 – Dzień Patriotyczny (ubiór w kolory biało-czerwone)

21.11 W tym dniu (wtorek) będziemy w naszym przedszkolu obchodzić Dzień Życzliwości. Prosimy w tym dniu dzieci ubrać w kolorze żółtym.

24.11. Dzień Pluszowego Misia w tym dniu PRZYNOSIMY SWOJE ULUBIONE MISIE

 

Czym jest życzliwość?

Życzliwość kojarzy się najczęściej z byciem miłym. To drobne gesty, uprzejmość, serdeczność – okazywane spontanicznie i dobrowolnie.

 

Często jednak życzliwość to coś więcej niż bycie miłym. To wewnętrzna postawa, filozofia życia. Cechuje ludzi, którym zależy na dobrostanie innych. Wyróżniają się oni dobrą wolą i gotowością niesienia pomocy. Z radością dbają o potrzeby innych ludzi. To dla nich zupełnie naturalna postawa, odczuwana na kilku płaszczyznach:

– mentalnej,

– werbalnej i niewerbalnej,

– aktywnościowej.

 

Ta ostatnia jest chyba najłatwiejsza do rozpoznania, uwidacznia się w czynach podejmowanych dla kogoś, także dla własnych dzieci: w podaniu upuszczonej zabawki, powrocie do kina w poszukiwaniu zgubionej przytulanki, przygotowaniu na śniadanie ulubionych naleśników.

 

Również w sferze werbalnej i niewerbalnej mamy mnóstwo okazji, by wyrazić naszą życzliwość lub jej brak. Decyduje o tym nasz ton głosu, dobór słów i gestów. Nie bez znaczenia jest sposób, w jaki mówimy o innych ludziach podczas ich nieobecności, także przy dzieciach.

 

To, co myślimy o innych, o świecie, o sobie samym, o życiu jest odzwierciedlane przez nasz język, nasz sposób bycia. Życzliwe nastawienie wpływa na to, czy widzimy w drugim wroga czy przyjaciela. Czy jesteśmy przekonani, że zrobił coś nam na przekór, na złość czy przez przypadek, bez złej intencji? A może wierzymy, że lepiej zawsze liczyć na siebie samego niż polegać na drugim? Życzliwość pomaga także otwierać nasze serca.

 

Dzień Kropki!
Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki
W piątek (15.09) odbędzie się Dzień Kropki. Teoretycznie niepozorne święto, jednak bardzo ważne, ponieważ w tym, dniu skupiamy się na tym jak wiele umiemy, budujemy poczucie pewności siebie, bazujemy na naszych zasobach i talentach. O ile to możliwe, prosimy o to, aby dzieci miały ubiór z motywem kropki.Tego dnia w naszym przedszkolu odbędzie się spotkanie przedszkolnej rodzinki, podczas którego zostaną zorganizowane zabawy w przedszkolnym ogrodzie, czytanie bajki „Kropka”, zabawy i ćwiczenia relaksacyjne. Zwieńczeniem święta będzie stworzenie „Galerii Wyjątkowych Artystów”.Bo każdy z nas jest zdolny i kropka 😉

 

TYDZIEŃ SZCZĘŚCIA 18-22.09.2023
Drodzy Rodzice,
dnia 19.09 ( wtorek) odbędzie się „FESTIWAL KOLORÓW”
w tyn dniu prosimy ubrać dzieci na pomarańczowo!!

 

Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć

o tym, jak żyć, co robić i jak postępować,

nauczyłem się w przedszkolu…

Robert Fulghum

 

Drodzy Rodzice!

To kolejny rok Waszych dzieci w przedszkolu, są już starsze, wiedzą i potrafią więcej. Pragniemy je w tym mądrze wspierać, wykorzystując naturalną ciekawość świata i różnorodne zdolności. Chcemy je uczyć tego, co najważniejsze, chcemy, by posiadły niezbędne umiejętności do radzenia sobie na co dzień, by przygotowały się do roli ucznia, by rozwijały swoją niepowtarzalną osobowość, swoje uzdolnienia, by stawiały czoło życiu.

Dzieci w tym wieku przede wszystkim się bawią, ale zabawy, zarówno te dydaktyczne, jak i ruchowe, i różnorodne gry są dla nich jednocześnie procesem intensywnego uczenia się. Podczas zabaw dzieci wykazują niezwykłą aktywność, zbierając w ten sposób doświadczenia sensoryczno-motoryczne, poznawcze i emocjonalno-społeczne, które stają się bazą dla ich rozwoju. Wspólnie możemy pomóc im nazbierać tych dobrych doświadczeń więcej!

Wprowadzamy w świat wartości: szacunek, przyjaźń, odwaga, zgodność, odpowiedzialność.

Uczymy tego, co najważniejsze

  • Doświadczenia emocjonalno-społeczne:
  • oswajanie emocji związanych z nowym otoczeniem, pokonywanie nieśmiałości i poczucia niepewności;
  • budowanie poczucia bezpieczeństwa w nowym środowisku i utożsamiania się z grupą przedszkolną;
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania dobrych relacji, w tym umiejętności krótkiego zaprezentowania się w grupie, zgodnej wspólnej zabawy oraz pracy w grupach, a przede wszystkim czerpania radości z bycia z innymi;
  • wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania podczas zabaw, posiłków, czynności higienicznych…;
  • rozwijanie empatii, by lepiej rozumieć innych i tworzyć dobre relacje m.in. poprzez uświadamianie konsekwencji różnych zachowań podczas wspólnych zabaw
  • doświadczenia sensoryczno-motoryczne i poznawcze:
  • rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i słuchowo-ruchowej;
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i organizowanie pola spostrzeżeniowego, koordynacji oko–ręka;
  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, pamięci słuchowej i wzrokowej oraz analizy i syntezy słuchowej;
  • wdrażanie do uważnego słuchania, tak by zrozumieć to, co się słyszy, i reagować adekwatnie do sytuacji;
  • wzbogacanie słownictwa m.in. poprzez poznawanie nazw pomieszczeń przedszkolnych, interpretowanie powiedzenia: Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe;
  • rozwijanie myślenia logicznego i myślenia przyczynowo-skutkowego; rozpoznawanie i nazywanie podstawowych kształtów figur geometrycznych; rozwijanie orientacji przestrzennej w układzie pomieszczeń w przedszkolu.

Jak wspierać dziecko?

Trzeba wierzyć w to, że dzieci poradzą sobie w przedszkolu! Dzieciom łatwo udzielają się emocje dorosłych, także te niewypowiedziane. Nie należy „zarażać” ich strachem o nie, obawami o to, jak sobie poradzą. Są „zaprogramowane” tak, by sobie radzić! Trzeba je tylko w tym mądrze wspierać.

Nie warto wyręczać dzieci w czynnościach, które mogą i potrafią same wykonać (czasem przy niewielkiej pomocy dorosłych). W przedszkolu potrafią wykazać się już znaczną samodzielnością. Warto ją wzmacniać, nawet za cenę poświęcenia na jakąś czynność większej ilości czasu, np. na nakrywanie do stołu i sprzątanie. Wyręczanie łatwo może doprowadzić do wyuczonej bezradności!

Porozmawiać o… przedszkolu!

Warto zachęcać (nie zmuszać) dzieci, by opowiadały w domu o wydarzeniach w przedszkolu. Zadawać pytania i odpowiadać na pytania zadawane przez dzieci (nawet te męczące).

Wspólne czytanie książek, które przybliżą dzieciom świat przedszkolny i życie w grupie, rozmowy o bohaterach i ich przeżyciach, pomogą dzieciom wejść w życie przedszkolne i oswoić emocje z tym związane.

                                                                 ADAPTACJA!!!!

DZIECKO W PRZEDSZKOLU –PORADY DLA RODZICÓW  PRZEDSZKOLAKÓW

 

Dojrzałość przedszkolna dziecka jest równoznaczna z osiągnięciem przez niego takiego stopnia rozwoju fizycznego, umysłowego oraz społeczno-emocjonalnego, jaki pozwala mu na pozostanie kilku godzin dziennie pod opieką personelu przedszkola, a także współuczestniczenie w zajęciach przedszkolnych. Wyrazem adaptacji małego dziecka do przedszkola jest umiejętność zaspokojenia w tym środowisku potrzeb własnych oraz zdolność do spełnienia stawianych wymagań. Dzieci rozpoczynające edukację przedszkolną różnią się między sobą poziomem zdolności przystosowawczych. Jedne dzieci adoptują się łatwo, ale są i takie które potrzebują więcej czasu na przyzwyczajenie się, zaakceptowanie nowej sytuacji.

Chcąc pomóc swojemu dziecku, należy przygotować go do roli przedszkolaka.

 

 

Mamo! Tato!

Właśnie zostałem przedszkolakiem i

potrzebuję waszego wsparcia.

 

  • Warto popracować nad niektórymi umiejętnościami dziecka: czynności samoobsługowe ( jedzenie, ubieranie się, mycie), zgłaszanie swoich potrzeb.
  • Chodzenie do przedszkola powinno być traktowane jako naturalna rzecz

( rodzice chodzą do pracy, dziecko chodzi do przedszkola). Rodzice nie  powinni przerywać dziecku rytmu chodzenia do przedszkola, kiedy płacze. Przedłuży to tylko okres adaptacji.

  • Rodzice nie powinni przy dziecku oceniać przedszkola, dzielić się wątpliwościami, uwagami.
  • Rodzice już od pierwszych dni pobytu dziecka w przedszkolu winni zauważyć nawet najmniejsze sukcesy swojego dziecka.
  • Rodzice, rozmawiajcie z dzieckiem na temat minionego dnia w przedszkolu, pozwólcie mówić mu o tym, co jest dla niego ważne i o czym chce mówić.
  • Rodzice, zawsze dotrzymujcie danego słowaupewniajcie dziecko, że zawsze o określonej porze będziecie odbierać dziecko z przedszkola, ( np. po obiedzie, po odpoczynku)
  • Tak należy zorganizować poranek, aby starczyło czasu na pożegnanie się z dzieckiem, bez pospiechu, ale również bez przedłużania czasu rozstania. Ważne jest, aby rodzice podczas rozstania z dzieckiem byli spokojni.
  • Jeśli dziecko płacze przy rozstaniu nie należy go zawstydzać, dając za przykład inne dzieci.
  • Rodzice powinni zachęcać dziecko do spożywania posiłków w przedszkolu.
  • Ulubiona maskotka przyniesiona do przedszkola na pewno pomoże dziecku w adaptacji, stworzy poczucie bezpieczeństwa, jednak ze względu ma panującą sytuację epidemiologiczną dziecko może przynieść maskotkę, którą zostawia w przedszkolu,  nie zabiera codziennie do domu.
  • Małego przedszkolaka należy wyposażyć w wygodne ubranie ( spodnie dresowe na gumce / leginsy, kapcie na rzepy, bluzka wkładana przez głowę), które nie będzie kłopotliwe przy rozbieraniu i ubieraniu.
  • Zawsze należy żegnać i witać swoje dziecko z uśmiechem na twarzy.

WYPRAWKA MAŁEGO PRZEDSZKOLAKA:

  • Mała poduszeczka (jasiek, proszę podpisać poduszkę )
  • Kapcie, wygodne do założenia i zdjęcia;
  • Ubranie na zmianę, które należy zostawić w worku/reklamówce zawieszone w szafce w szatni, na wypadek gdyby zupa udekorowała bluzkę, bądź gdy dziecko zgubi drogę do toalety lub zapomni o niej świetnie się bawiąc (kilka sztuk bluzeczek spodenek/leginsów, majtek, skarpetki).

 

Życzymy Państwu wspaniałego kolejnego przedszkolnego roku 😊

 

Tematyka na kwiecień:

1.04-5.04 „ Wiosna na wsi”

8.04-12.04 Magiczna tęcza

15.04-19.04 „ Kampania tygodniowa „ Eksperymenty”

22.04-26.04 „ Dbamy o planetę”

29.04-3.05 „ Polska”

Cele szczegółowe:

– poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi (dorosłych i młodych).

– Uprawa roślin i hodowla zwierząt

– rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych

– porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa, nazywanie zwierząt.

– rozwijanie możliwości językowych dzieci,

– rozwijanie słuchu muzycznego,

– rozwijanie wiedzy dotyczącej zwierząt wiejskich.

– zapoznaje się z teatrem jako miejscem kultury i rozwoju sztuki, – poznaje najpopularniejsze bajkowe postacie, – rozwija zdolności muzykalne i manualne, – wie, jak zachowywać się w teatrze, – aktywnie uczestniczy w zajęciach i wspólnej zabawie,

– Rozbudzanie ciekawości poznawczej, zaaktywizowanie dziecka – Stwarzanie sytuacji umożliwiających prowadzenie obserwacji oraz wyciąganie z nich wniosków – Zapoznanie z zasadami obowiązującymi w czasie zabaw badawczych- doświadczeń. – Poszerzanie wiedzy dzieci

– dziecko uczy się jak dbać o nasza planetę

– odkodowuje hasło

– jest przyjacielem przyrody

– świętuje Dzień Ziemi, biorąc udział w różnych aktywnościach

– poznaje znaczenie słowa „ojczyzna”, – przybliża sobie to co bliskie, nasze, polskie, – poznaje legendę mapy Polski, określa kolory na mapie, zapełnia kontury mapy przy pomocy plasteliny, – doskonali słuch fonematyczny.

WAŻNE DNI:

8.04 Wyjście do zakładu pracy mamy Michaliny, godz.10.00 ( bardzo proszę o podpisywanie zgody na wyjście u nauczycielek z grupy)

12.04 (piątek) – “Niebieskie Igrzyska” Światowy Dzień Świadomości Autyzmu 

19.04 (piątek) – Warsztaty “W krainie perkusji”

26.04 (piątek) “EkoStyl – Fashion day 2024”

 

🚴🛼🛴Już po raz czwarty nasze przedszkole dołącza się do ogólnopolskiej akcji „Rowerowy Maj”. Głównym jej założeniem jest dojeżdżanie do przedszkola za pomocą rowerów, hulajnóg, deskorolek, rolek / wrotek. Codziennie koordynatorki akcji w naszym przedszkolu będą odwiedzać grupy i sprawdzać, ile osób w aktywny sposób dotarło do przedszkola. Akcja ma wymiar współzawodnictwa, ponieważ inne placówki z naszego miasta również uczestniczą w Rowerowym Maju i wraz z nimi będziemy starali się pobić rekord w aktywnym przyjeżdżaniu do przedszkola. Przytoczona akcja cieszy się bardzo dużą popularnością wśród naszych podopiecznych, a korzyści płynących z udziału w niej jest bardzo wiele: od zwyczajnego, ale i cennego aktywnego spędzenia czasu, radości z wykonywania aktywności fizycznej, po rozwijanie umiejętności prospołecznych.
Aby dołączyć do akcji należy do 24.04.24 u nauczycieli grupy wpisać swoją pociechę na listę, nic więcej 😉
Trzymajcie za nas kciuki i pamiętajcie o zasadach bezpiecznego poruszania się na drodze.🚴🛼🛴

 

 

 

 

 

 

 

Jakie zabawy dla 3 latka będą najodpowiedniejsze?Zdecydowanie zabawy z trzylatkiem bywają niezwykle przyjemne zarówno dla niego samego, jak i jego rodziców. Dzieje się tak dlatego, że im starsze jest dziecko, to tym więcej można odnaleźć propozycji na atrakcyjną rozrywkę.Trzyletnie pociechy mają już znakomicie rozwinięte umiejętności ruchowe i potrafią sprawnie manipulować nawet mniejszymi przedmiotami. Jednak w dalszym ciągu warto wspierać ich rozwój w zakresie tzw. małej motoryki, czyli sprawności małych rączek oraz paluszków.Oprócz tego zabawy dla trzylatków mogą być o wiele bardziej urozmaicone i charakteryzować się nieco zwiększonym poziomem trudności. Choć warto w tym względzie obserwować swojego maluszka, ponieważ każde dziecko rozwija się w swoim tempie. W związku z tym wybierając konkretne zabawy dla 3 latka w domu lub poza nim, dobrze jest brać pod uwagę jego aktualne możliwości i wrodzone predyspozycje.Dobrym pomysłem jest nie tylko wspieranie bieżących zainteresowań swojej pociechy, ale również proponowanie jej różnego rodzaju aktywności. Kto wie, może akurat nasze dziecko odkryje w sobie nowe pasje, za którymi będzie chciało podążać?Ponadto trzylatki potrafią już dłużej skoncentrować się na wykonywanej przez siebie czynności, co z pewnością ułatwia znacząco organizację czasu spędzanego w domu na zabawie. Z jednej strony maluchy chętnie bawią się samodzielnie i potrafią to robić już przez większą część czasu.A z drugiej: wspólna zabawa z rodzicem ma ogromne znaczenie dla ich prawidłowego rozwoju emocjonalnego oraz poniekąd społecznego. Dziecko bawiąc się z drugą osobą (niekoniecznie musi to być dorosły, ale np. rodzeństwo czy znajomi rówieśnicy), uczy się zasad współpracy w grupie oraz ćwiczy swoje kompetencje językowe i komunikacyjne.I co najważniejsze, zabawy z 3 latkiem są znakomitą okazją do pogłębiania wyjątkowej więzi, jaka łączy maluszka z jego rodzicami. W dodatku można do nich zaprosić pozostałych członków rodziny, np. starszego brata lub siostrę, z którymi można rozegrać ciekawe rozgrywki lub po prostu pograć w nowoczesne domino lub gry planszowe.Niemniej jednak pamiętajmy, żeby zabawa dla 3 latka była dostosowana do dotychczas zdobytych przez niego umiejętności i rozwiniętych zdolności. W innym przypadku maluszek może szybko się zniechęcić do danej aktywności, gdy coś  nie pójdzie po jego myśli i nie wyjdzie mu.Również z tego powodu lepiej zrezygnować z zabaw dla trzyletnich dzieci, w których dominuje element rywalizacji. W tym wieku pociecha może jeszcze łatwo się frustrować, zwłaszcza kiedy zacznie przegrywać w danej grze.Pamiętajmy też, że gdy konkretne zabawy dla 3 latków nie przypadną zbytnio maluchowi do gustu, warto na pewien czas z nich zrezygnować i wrócić do nich w późniejszym okresie. A wybierajmy przede wszystkim takie aktywności, które będą wszystkim sprawiać prawdziwą przyjemność i radość.Pomysły na ciekawe zabawy w domu dla 3 latkaDom to niewątpliwie jedno z miejsc, w którym maluchy najwięcej się bawią. Szczególnie jesienną i zimową porą roku, kiedy pogoda panująca na zewnątrz i coraz niższa temperatura otoczenia, nie zachęcają do wyjścia z ciepłego mieszkania czy długich spacerów. Ale również i w sytuacji, kiedy pociecha jest akurat chora, choć wcale nie jest to jednoznaczne z brakiem energii u niej. Jakie zatem zabawy z 3 latkiem w domu pomogą nam przegnać nudę, którą nie akceptują praktycznie żadne dzieci? Tak naprawdę propozycji na ciekawe spędzanie czasu z maluszkiem jest całkiem sporo i warto wypróbować każdą z nich. Dzięki temu też jesteśmy w stanie sprawdzić, jakie zabawy dla trzylatka najbardziej się mu spodobają, a które z nich nie były dla niego zbyt ciekawe. W ten sposób możemy również dowiedzieć się, jakie uzdolnienia posiada nasza pociecha i wykazuje zainteresowania. Ale i przekonamy się, które z jej mocnych stron warto rozwijać, a w jakich obszarach swojego rozwoju potrzebuje większego wsparcia i pomocy.Inspiracje na kreatywne zabawy dla 3 latka w domu:Twórcze lepienie figurek z plasteliny lub wykrawanie foremek z ciastolinyZwłaszcza ostatnia masa plastyczna jest współcześnie prawdziwym hitem, przede wszystkim ze względu na jej niesamowite właściwości. Małym dzieciom o wiele łatwiej przychodzi formowanie z niej różnego rodzaju figurek niż z klasycznej modeliny czy tradycyjnej plasteliny.Można kupić gotową ciastolinę w pięknych kolorach, albo zrobić ją samodzielnie w domu. Jeśli chcemy nadać jej unikalną barwę, to zawsze możemy wykorzystać do tego naturalne barwniki spożywcze. Nawet nie potrzebujemy mieć specjalnych akcesoriów, które są dedykowane do plastycznych zabaw z ciastoliną, ponieważ wystarczą bezpieczne silikonowe foremki do wykrawania kształtów ciasteczek lub pierniczków.Tego rodzaju zabawy dla dzieci 3 letnich są fantastycznym treningiem dla ich małej motoryki, ponieważ pozwalają im doskonalić swoje zdolności zręcznościowe i uczą precyzji ruchów. Piasek kinetyczny do domowej piaskownicyTo innowacyjna alternatywa dla uwielbianej przez wszystkie dzieci aktywności na świeżym powietrzu, z której mogą cieszyć się również we własnym domu! Zamiast tradycyjnej piaskownicy wystarczy duży pojemnik lub miska, do której wsypiemy magiczny piasek kinetyczny.Niemniej posiada on ponadprzeciętne właściwości i można z niego wyczarować efektowne budowle.Ponadto jego unikalna struktura sprawia, że nie brudzi żadnych powierzchni i w przeciwieństwie do naturalnego piasku nie rozsypuje się po całym pokoju.PiankolinaCzyli innymi słowy: pianka kinetyczna, to kolejna propozycja na nowatorską masę plastyczną, z której można lepić różnego typu formy tak jak z ciastoliny.Rysowanie i malowanieTo pomysł na interesujące i przede wszystkim twórcze spędzenie czasu z trzylatkiem w domu, które niesie ze sobą mnóstwo korzyści rozwojowych.Z jednej strony tego rodzaju aktywności plastyczne pozwalają maluszkowi usprawniać swoje małe dłonie i paluszki.A z drugiej: przyczyniają się do rozbudzenia dziecięcej kreatywności i wyobraźni, a także pozwalają znaleźć ujście dla emocji, które aktualnie przeżywa pociecha.Wystarczy zaproponować maluszkowi czystą kartkę papieru oraz kredki lub farbki. Jednak można też pokusić się o zorganizowanie dziecku plastycznej zabawy, która będzie mieć ponadto walory dydaktyczne. To doskonały pomysł, żeby zapoznać pociechę z podstawowymi nazwami kolorów czy kształtami prostych figur geometrycznych.Dla przykładu zabawy edukacyjne dla 3 latka w formie plastycznej mogą polegać na tym, że narysujemy mu na kartce duży prostokąt lub koło. Natomiast zadaniem dziecka będzie stworzenie z niego zabawnego ludzika lub zwierzaka.Innym rozwiązaniem jest próba łączenia ze sobą podstawowych barw, z których powstaną zupełnie nowe kolory. Przykładowo połączenie czerwonego z niebieskim daje nam odcień fioletowy, itd.Zaprojektowanie własnych oryginalnych instrumentów muzycznychKtórymi potem można wygrywać autorskie melodie: z jednej strony samo ich tworzenie będzie dla malucha niezwykle twórczą zabawą.Ale co najważniejsze: po skończonej pracy dziecko będzie mogło cieszyć się własnym instrumentem, za którego pomocą może zorganizować koncert swoim domownikom.Do zrobienia grzechoczącej puszki wystarczy wykorzystać opakowanie z nakrętką po zużytym mleku modyfikowanym i wsypać do niej suchy groch łuskany lub nieugotowane fasolki. A kiedy mamy puste pudełko po lodach i tradycyjne gumki recepturki, można z nich stworzyć domową gitarę!Jeśli jednak nie posiadamy w domu powyższych rzeczy, to zawsze ze zwykłej plastikowej miski i drewnianej łyżki można wyczarować maluszkowi perkusję.Makaronowa biżuteriaDo kreatywnych zabaw z trzylatkami nie są potrzebne jakieś nadzwyczajne przedmioty czy zabawki. Często wystarczające okazuje się to, co możemy znaleźć we własnym domu, bez konieczności dokonywania dodatkowych zakupów.Jedną z propozycji tego rodzaju zabawy dla 3 latka jest barwienie zwykłego suchego makaronu typu penne (rurki). Dzięki temu zabiegowi przybierze on nietypową dla siebie barwę.A kolejnym krokiem w naszej zabawie może być nawleczenie kolorowego makaronu na sznurek lub tasiemkę, żeby stworzyć z niego niepowtarzalny naszyjnik! Można go potem podarować babci lub cioci maluszka, która z pewnością ucieszy się z własnoręcznie przez niego przygotowanego prezentu.Zgadywanka sensorycznaTo jeden z pomysłów na kreatywne gry i zabawy dla 3 latka, do których trzeba wykorzystać swoje poszczególne zmysły.Przygotujmy nieprzezroczyste pudełko lub worek, w którym ukryjemy różnego typu przedmioty domowego użytku.Pamiętajmy, że koniecznie powinny być bezpieczne dla dziecka i nie zawierać żadnych ostrych elementów.Zadaniem maluszka będzie odgadnięcie z zamkniętymi oczami i wyłącznie za pomocą swojego dotyku nazwy rzeczy, którą wyciągnie z pudełka. Innym wariantem zabawy, w której głównie trzeba będzie wykorzystać zmysł węchu lub smaku, jest schowanie owoców lub niesproszkowanych przypraw, np. laski wanilii czy cynamonu.Propozycje na ciekawe zabawy ruchowe dla dzieci 3 letnich w domu:Klasyczna zabawa w ”ciepło i zimno”Zabawę zapewne znają wszyscy współcześni rodzice. Polega ona na tym, że w pokoju lub salonie ukrywany umówiony wcześniej przedmiot lub zabawkę. Natomiast dziecko ma za zadanie jak najszybciej ją odnaleźć. Oczywiście osoba, która będzie jej później poszukiwać, na czas chowania danej rzeczy nie może przebywać w pokoju.Jedyną pomocą ze strony otoczenia w celu szybszego znalezienia zabawki jest podpowiadanie dziecku, czy znajduje się w jej pobliżu (wtedy mówimy, że jest ”ciepło”), bądź się od niej oddala (sygnalizują to słowo ”zimno”).Gra losowa z wykonywaniem poszczególnych aktywności ruchowych.Przygotujmy kartki z różnymi poleceniami, które pociecha będzie następnie losować. Aby zdobyć punkt, musi wykonać swoje zadanie.Przykładowo mogą one nawiązywać do ulubionych przez dziecko postaci z bajek lub zwierzątek, np. kicaj jak króliczek z baśni ”Alicja w krainie czarów” lub skacz na jednej nodze jak bocian.A w co się bawić z 3 latkiem na podwórku?Kiedy tylko pogoda zachęca do wyjścia z domu, warto jak najwięcej czasu spędzać ze swoim trzyletnim dzieckiem na świeżym powietrzu. Oprócz tradycyjnego spaceru można maluszkowi zaproponować następujące zabawy dla 3 latka i aktywności ruchowe:Wycieczka na pobliski plac zabawŚwietny sposób na to, żeby pociecha mogła pobawić się na sprzętach, które są tam dostępne i przystosowane do możliwości fizycznych małych dzieci.Przy okazji, gdy znajdują się na nim inne maluchy, nasz trzylatek może spędzić nieco czasu ze swoimi rówieśnikami.Jazda na rowerku trójkołowymWarto zaproponować go dziecku, któremu nudzi się chodzenie na spacery, ale nie tylko. To doskonały pomysł na zachęcenie maluszka do podejmowania aktywności fizycznej, która zapewni mu dobre zdrowie oraz samopoczucie.Zabawy z piłką w roli głównejMożna rzucać ją z dzieckiem do siebie nawzajem albo kopać do ustawionej w ogrodzie bramki i strzelać gole.Tor przeszkód w przydomowym ogródkuNa jego trasie możemy ustawić pachołki lub inne statyczne przedmioty, pomiędzy którymi maluszek będzie miał biec slalomem.Dla urozmaicenia zabawy można ogłosić konkurs, kto w najkrótszym czasie przebiegnie dany odcinek drogi. Oczywiście przedstawione wyżej propozycje na to, w co się bawić z trzylatkiem to tylko część zabaw, które pozwolą maluszkowi przyjemnie i kreatywnie czas spędzić w domu lub na podwórku.

 Źródło:
https://zabawkaiwyprawka.pl/blog/post/zabawy-dla-3-latka

 

 

 

 

 

 

 

Przedszkole nr 99
ul. Inowrocławska9
tel: 71/798-68-27
tel. wew. dyrektor: 100
tel. wew. wicedyrektor: 101
tel. wew. intendent: 110
tel. wew. grupa II: 202
oddział grupy II czynny: 7.00-16.30