Hover Box Element
Hover Box Element
Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Nauczyciele- wychowawcy grupy V:
Jolanta Dondziak
Anna Łukawska- dyrektor
Katarzyna Gułowska-Balcerzak-wicedyrektor
Aktualności:
7.03 (piątek) – wyjście do Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej na warsztaty „ Gra z wyobraznią”
( w tym dniu dzieci schodzą się do godz. 8.00, śniadanie 8.15, wyjście z przedszkola 8.45)
07.03 i 14.03 „W świecie Perkusji”
13.03 – Koncert NFM
21.03 (piątek) –Pierwszy Dzień Wiosny
31.03 Wyjście do Pasażu Grunwaldzkiego na zajęcia multimedialne , projekcja filmu pt.”Basia”. Dzieci w tym dniu schodzą się do godz.8.00
Tematyka na marzec:
• 3-7.03Transport kolejowy.
•10.03-14.03 „ W świecie matematyki” Kampania tygodniowa. Turystyka i rekreacja – szlaki górskie
• 17-21.03Kampania tygodniowa „ Powitanie wiosny”. Mieszkańcy łąki
• 24-28.03Kampanie tygodniowa „ Woda to życie. Każda kropla to skarb”. Bezpieczne poruszanie się rowerem poza terenem zabudowanym
Cele ogólne:
• Zabawy literowe – wprowadzenie małej i wielkiej litery drukowanej „zZ” „u,U” „c,C”, „ł.Ł” – wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się na poznaną literę, zaznaczanie w wyrazach poznanej litery, próby czytania sylab i prostych wyrazów ułożonych z poznanych liter. Rozwijanie umiejętności czytania.
• Dokonywanie analizy i syntezy wyrazowej ( dzielenie wyrazów na sylaby, głoskowanie, wyodrębnianie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie)
• Próby układania wyrazów z poznanych liter.
• Turnieje wyrazowo, obrazkowe – wymyślanie wyrazów z poznanych liter(O A M E I T D K L Y R S N G B W P Z U C Ł + wprowadzona litera każdego tygodnia) oraz wyrazy rozpoczynające się na podaną przez nauczyciela głoskę – praca zespołowa i indywidualna – dziecko, które nie potrafi pisać nazwę wyrazu przedstawia obrazkiem przez siebie narysowanym.
• Opowiadanie historyjek obrazkowych, wymyślanie własnych historii – rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego, umiejętności wyciągania wniosków, rozwijanie mowy, wypowiedzi wielozdaniowych, zwracanie uwagę na stosowanie poprawnych form fleksyjnych, prawidłowych konstrukcji składniowych
• Zdobywanie dalszych doświadczeń w mówieniu oraz „ byciu słuchanym”, dzielenie się przeżyciami. Poszukiwanie własnych dróg rozwiązań, formułowanie pytań i odpowiedzi w sytuacjach zadaniowych.
• Dostrzeganie pierwszych oznak wiosny
• Szanowanie wody i oszczędzanie
• Bezpieczne zachowania podczas burzy – zagrożenia
• Kształtowanie pożądanych postaw prospołecznych i przygotowanie dzieci do samopomocy przez wyposażenie w umiejętności: uważnego obserwowania i słuchania, zauważania ciągów przyczynowo – skutkowych ułatwiających unikanie zagrożeń- profilaktyka, radzenia sobie w sytuacjach problemowych, ćwiczenia pożądanych odruchów i nawyków, pomocnych w sytuacji zagrożenia
• Rozgrywki w szachy i warcaby – rozwijanie logicznego myślenia
• Utrwalanie znaków ( < > = ) – rozwiązywanie zadań
• Kody matematyczne – ćwiczenie pamięci
• Eksperymentowanie, badanie, wyciąganie wniosków
• Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, próby przekraczania progu 10 – układanie przez dzieci zadań tekstowych
Przedszkole nr 99
ul. Inowrocławska9
tel: 71/798-68-27
tel. wew. dyrektor: 100
tel. wew. wicedyrektor: 101
tel. wew. intendent: 110
tel. wew. grupa V: 205
oddział grupy V czynny: 7.00-17.00
Najnowsze komentarze