Witamy w naszym przedszkolu
Nauczyciele – wychowawcy grupy IV:
Agata Daniuk
Katarzyna Szymańska
Aktualności:
3.09 o godzinie 15:30 Zebranie z rodzicami w Grupie IV – obecność obowiązkowa
15.09 „ Dzień Kropki” – Prosimy aby dzieci w tym dniu przyszły ubrane z elementami kropek
20.09 „ Dzień Przedszkolaka
23.09 „ Powitanie Jesieni”- Prosimy aby dzieci w tym dniu były ubrane w kolory Jesieni ( brązowy, czerwony, pomarańczowy, żółty)
Tematyka na wrzesień:
1.09.-5.09 „ Witamy w przedszkolu”
8.09 – 12.09 „ Jestem bezpiecznym przedszkolakiem”
15.09 – 19.09 „Emocje w przedszkolu”
22.09 – 26.09 „Jesień w ogrodzie i w sadzie”
29.09 – 3.10 „Jesienny las”
Cele szczegółowe:
– Kształtowanie pozytywnych relacji z innymi dziećmi i dorosłymi.
– Budowanie poczucia przynależności do grupy i miejsca w niej.
– Ćwiczenie pamięci i uważnego słuchania.
– Rozwijanie spostrzegawczości i rozumienia symboli.
– Poznawanie przestrzeni przedszkola i zasad tam panujących.
– wdrażanie do poruszania się w bezpieczny sposób po budynku przedszkola
– poznanie miejsc w przedszkolu, które nadają się do zabawy z rówieśnikami
– wdrażanie do poruszania się w bezpieczny sposób po chodnikach i ulicy
– zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi 997, 998, 999 oraz z europejskim numerem alarmowym 112
– wyuczenie zachowania w typowej sytuacji zagrożenia zdrowia i życia
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania podstawowych znaków drogowych
– zapoznanie z rolą policjanta
– uwrażliwienie dzieci na potrzebę zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw na podwórku i przechodzenia przez jezdnię
– Wyrażanie emocji: Dzieci uczą się, jak okazywać swoje emocje w sposób adekwatny do sytuacji i zgodnie z akceptowanymi normami.
– Radzenie sobie z trudnościami: Rozwijana jest zdolność do radzenia sobie z napięciem, stresem i porażkami.
– Samokontrola: Dzieci ćwiczą panowanie nad emocjami i wyrażanie ich w zdrowy sposób.
– Zrozumienie potrzeb: Dzieci uczą się rozpoznawać potrzeby innych i reagować na nie.
– Współpraca: Rozwijana jest umiejętność współpracy w grupie i wspólnego działania.
– Tworzenie bezpiecznej atmosfery: Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego w przedszkolu tworzy bezpieczne środowisko, w którym dzieci mogą budować pozytywne relacje.
– Rozwijanie nawyków żywieniowych: Zachęcanie do jedzenia owoców i warzyw jako źródła witamin.
– Dostrzeganie zmian w przyrodzie: Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i ich związków z człowiekiem i zwierzętami.
– Rozwijanie wrażliwości: Kształtowanie wrażliwości wzrokowej, węchowej i dotykowej.
– Aktywne spędzanie czasu: Kształtowanie postawy opiekuńczej wobec przyrody i uczenie odpowiedzialności.
– Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi jesienią: Dzieci i dorośli poznają zmiany w roślinach i zwierzętach (np. sierść ssaków, puch ptaków, zgromadzenie zapasów przez leśnych mieszkańców).
– Obserwacja darów lasu: Nabywa się wiedzy na temat grzybów, owoców drzew (np. żołędzi, kasztanów) i krzewów, które można znaleźć jesienią w lesie.
– Rozwijanie wiedzy przyrodniczej: Poszerza się wiedzę o środowisku leśnym i jego zasobach.
CZYTANIE DZIECIOM KSIĄŻEK MA MOC!
Czytanie to nie tylko zbiór literek, które po połączeniu tworzą ciekawą opowieść. To cały system, który uruchamia ”maszynę” budującą więź między rodzicem i dzieckiem, rozwijającą wyobraźnię i kształtującą osobowość młodego człowieka . Dzięki
codziennemu czytaniu rozwijamy zainteresowania i wiedzę dzieci o otaczającym ich świecie oraz uczymy zachowań prospołecznych. Dzięki przeróżnym historiom, które odnajdziemy w tekstach literackich dzieci uczą się wrażliwości, współodczuwania oraz tego, jak odróżnić dobro od zła. Czytanie jest idealną rozrywką nie wymaga bowiem, żadnych dodatkowych gadżetów- ”rozpraszaczy”. Po prostu- weź książkę i czytaj
Najnowsze komentarze