Witamy w naszym przedszkolu!

Nauczyciele- wychowawcy grupy I:

Patrycja Bigoraj

Marta Poprawa

Konsultacje indywidualne stacjonarne lub telefoniczne z nauczycielem- wychowawcą:
p.Patrycja: poniedziałek i środy- godzina 11.00- 11.30
p.Marta : środa – godzina 16.00-16.30
Tematyka na luty:

03 – 07.03 W kinie i w teatrze – czas na przedstawienie

· Wprowadzenie pojęć: kino, teatr.

· Zapoznanie z nazwami zawodów teatralnych (aktor, reżyser, scenograf)

· Kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa w kulturze

· Propagowanie właściwych zachowań w kinie i teatrze

· Nauka poruszania się po planszy do kodowania

10.03-14.03 „ W świecie matematyki” Kampania tygodniowa

– orientacja przestrzenna – dobre orientowanie się w przestrzeni

– rytmy – utrwalenie skupienia uwagi na prawidłowościach

– umiejętność dodawania, odejmowania

– wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania

– umiejętność mierzenia długości

– umiejętność klasyfikacji

– zapoznanie z wagą i sensem ważenia

– utrwalenie figur geometrycznych

17-21 Kampania „Powitanie wiosny”

· Rozwijanie świadomości zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny

· Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody i dostrzegania charakterystycznych cech wiosny.

· Budzenie radości i entuzjazmu z powodu nadchodzącej pory roku

· Rozpoznawanie i nazywania oznak wiosny (np. przebiśniegi, bociany, dłuższe dni, cieplejsza pogoda).

· Rozumienie cykliczności pór roku

· Aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, muzycznych i plastycznych związanych z tematem wiosny.

· Współpraca w grupie

· Rozwijanie kreatywności poprzez wykonywanie prac plastycznych związanych z wiosną.

· 24.03-28.03 Kampanie tygodniowa „ Woda to życie. Każda kropla to skarb”

-znaczenie wody dla życia ludzi, zwierząt i roślin

– rozbudzanie u dzieci ciekawości otaczającym światem przyrody, oraz nauczenie ich prowadzenia obserwacji, wyciągania trafnych wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, eksperymentów i zjawisk przyrodniczych.

-uświadomienie znaczenia wody w przyrodzie oraz konieczności jej oszczędzania,

– rozwijanie zainteresowań związanych z ekologią poprzez wykonywanie doświadczeń z wodą,

Ważne dni:

7.03 i 14.02 W świecie Perkusji

21 marca oficjalnie powitamy wiosnę i w związku z tym prosimy, aby dzieci przyszły ubrane do przedszkola w ubrania z motywem wiosny (jasne kolory, kwiaty, itp.).
Dodatkowo 21 marca wszyscy ubieramy kolorowe skarpetki nie do pary na znak akceptacji dla różnorodności, odmienności i wyjątkowości osób z Zespołem Downa.
Kodowanie w przedszkolu
Kodowanie w przedszkolu to nic innego jak zabawy przygotowujące do późniejszego programowania. Do najprostszych przykładów kodowania w przedszkolnej sali zalicza się m.in. segregowanie, klasyfikowanie czy porządkowanie.
Kodowanie w przedszkolu jak również w szkole można zaczynać od prostych zabaw bez używania komputera. W ten sposób dzieci uczą się nowych kompetencji, poznając przy okazji nowe pojęcia i zwroty. Taka forma nauki poprzez zabawę doskonale przygotowuje dzieci do stawiania pierwszych kroków w programowaniu.
Zabawy w kodowanie w łagodny i przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat, który uczy logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji. Stopniowo oswajamy dzieci z nowymi pojęciami, które stają się dla dzieci bardziej zrozumiałe i pozytywnie kojarzone, bo programowanie może być świetną zabawą.

 

 

 

Dlaczego warto czytać dzieciom? 

Przedszkole nr 99

ul. Inowrocławska9

tel: 71/798-68-27

tel. wew. dyrektor: 100

tel. wew. wicedyrektor: 101

tel. wew. intendent: 110

tel. wew. grupa I: 201

oddział grupy I czynny: 6.30-17.00